Vihdoin koneella!

No niin, moikka moi!

Kolmas päivä täällä Sydneyssä ok kääntymässä iltaan päin. Oon nyt Jordanin kanssa täällä kirjastossa, sen pitää tehä jotain yliopistojuttuja ja mä pääsin viimein koneelle. Siellä kotona ei siis toimi netti, joten päivitykset on nyt vähän hitaita. Mutta ei se mitään.

Mä lähdin matkaan siis sunnuntaina. Ennen koneen nousua piti käydä viel mummolassa ja Hesassa nopsaan, eli lähdettiin melko aikasin. Lentokentällä kaikki meni hyvin, virkailija ei huomauttanu edes 2,6kg ylipainosta laukussa yms. Mut sit tuli kyl fiilis päälle, ku pääsin koneeseen. Kone oli ylibuukattu ja ainoat vapaat paikat oli business-luokassa. No, mulla oli käyny hyvä tuuri ja mun paikka olu business-luokassa! Ja se oli ihan hullun ämee paikka ;D Levee penkki, mikä käänty melkein mihin suuntaan ikinä halusinkaan, omat tv-ruudut sun muut... Melkein 10h lentomatka meni nopsaan siinä matkatessa.

Mulla oli vaihto Hong Kongissa, ja pakko sanoo et se kaupunki näytti niiiin siistiltä! Olisin halunnu vaan hengailla siellä muutaman päivän. Mut, reilu tunnin vaihto ja sit lähtikin kone jo Ausseihin. Tällä kertaa olin normaaliluokassa, ihan takana. Mun vieressä istu semmonen nepalilainen mies ja joo... Lento oli suht inhottava kun oli kaikkia ilmakuoppia hirveesti yms. Mut turvallisesti pääsin kuitenkin perille.

Sydneyn lentokenttä oli aika hauska. Eka yks mies katto mua hullun julmasti ja kysy, et mitä lääkkeitä ja ruokaa mulla on mukana. Selitin jotain Panadolista ja suklaasta ja sit se ilkeennäkösenä ohjas mut toiseen jonoon. Lopulta mun ei tarvinnu edes avata laukkuja eli pääsin nopsaan niistä selvittelyistä läpi.

Olin Sydneyssä siis 10 aikoihin illalla. Käytiin siinä vielä kaupunkikierroksella ja totta kai katsastamassa Sydneyn Oopperatalo ja muut tärkeet näkymät. Olin ihan umpifiiliksissä. Vielä enemmän innostuin vielä ku päästiin "kotiin"; se talo on niiiiin hieno ja Charlie-koira on maailman sulosin! Se tosin karkas multa tänään, mutta jooo....

Eilinen päivä meni kokonaan kaupungilla. Aamu lähti tooodella hitaasti käyntiin; ei millään meinannu päästä ylös tai alkaa purkaa kamoja... Käytiin syömässä sushia ja nuudelia, kierreltiin kaupunkia ja käytiin kaikissa mielenkiintosissa paikoissa, kuten museossa, katedraalissa ja muissa. Mut siis oikeesti, ne oli hullun mielenkiintosia :D Käytiin myös leffassa ja muuta peruskamaa, mut oli tosi kiva päivä! Oltiin kotona siinä iltayheksän aikoihin ja melkein suoraan nukkumaan.

Tää päivä on menny kans kaupungilla. Jortsu lähti yliopistoon aikasin, mut mä en päässy sängystä ylös ennen puol 12. Yhen aikoihin pääsin lähtee kaupungille, mut meinas tulla vähän mutkia matkaan... No siis. Ensinnäkin olin ihan pihalla sen ulko-oven kanssa ku en saanu sitä millään lukkoon. Samalla, kun olin säätäny sen oven kanssa, ihmettelin että mihin Charlie hävis. Huhuilin sitä hetken ja pian joku valkonen karvapallo kurkisti portin takaa. Lähin sen perään, ja se vaan juoksi multa pakoon. Luulin eka, et oli kylmä päivä mut ku juoksentelee semmosen pikkuterroristin perässä nahkatakissa ni olin iha uupunu! Sain sen kuitenkin suht helposti kiinni ja jätin sen sit sisälle. Jordan kyl sano et se olikin vaan halunnu päästä sisälle koska ei se mihinkään karkaa, eli taitaa tulla samanlaisia lähtöjä sen kanssa myöhemminkin.

Tänään kierreltiin satama-aluetta läpi ja aurinkokin paisto. Täällä on ollu siis vähän sateista ja pilvistä, mut silti mun mielestä tosi lämmin eli tykkään kuitenkin. Käytiin myös semmosessa siistissä design-tapahtumassa ja ostin aika makeen rannekorun. Tunnin päästä mennään syömään vanhempien ja ainakin pikkuveljen kanssa ja illalla sit Oopperataloon konserttiin!

Unohin mun kameran tonne laatikoille kun ei saanut ottaa laukkuja mukaan. Tuli siis hullun tylsä listauspostaus, mut netti toimii kuulemma jo tänään eli pääsen muokkaamaan tätäkin siistimpään kuntoon! Jee. Harmi vaan ku en ottanu sitä mukaan koska tää kirjastosali on niin hieno.. Voisin vaan kierrellä tätä ympäri :D

Toivottavasti Suomessa kaikki hyvin. Oon meinannu jäädä jo muutamia kertoja auton alle kun en meinaa muistaa vasemmanpuoleista liikennettä. Moikat!
xx
2 Responses
  1. Anonyymi Says:

    oiih ihanaa lukee! aloin nauraa ääneen ku luin että sulta karkas koira!! kunpa se netti toimis nopeesti, ois ihanaa nähä kuvia ja kaikkee!
    laitan tän sivun mun alotussivuks tähän koneelle et nään heti jos sulta on tullu jotain.
    hyvä et lento meni hyvin, mietin koko ajan et ootkohan jo ausseissa ku en millään muistanut et kauan se sun lentos kestää!
    toivottavasti ne ilmat siitä siellä paranis, nii pääsisit hyvin ruskettuu!
    ja mitäs muuta... nii, meetkö sä sinne "rumaan rakennukseen" eli oopperataloon? siis onks se se mitä sanoin rumaks? :D haha!
    mut nyt lopetan tän hehtaarikommentin, IHANA KUULLA SUSTA! kerro jopsukalle terkkuja.

    kauhee krapula mulla ku kirjotan tätä mut toivottavasti ei tullu liian sekava.

    OOT IHANA <3

    - Janina

  2. Sanelma Says:

    IHANA JANINA <3 joo tää netti toimii nytten täällä, vähän hyvä! oon ollu tosi laiska kuvien kanssa ja oikeestaan kaikki kuvat mitä oon ottanu ni on maisemista tai muista... mut hahah, joo. kävin siinä oudossa rumassa rakennuksessa ja se on niin hieno mun mielestä, oikeesti :D tai no ei ny sisältä, paitsi vessat oli, mut ulkoo.

    mut hei pitäkää kivaa turussa yms. ja jutellaan koht toivottavasti! ja pusuja sinne <3

abcs